fredag 13 mars 2009

Zebra- feeling

Nu har mitt liv blivit svartvitt helt plötsligt. Innan har det varit konstant ganska jämngrått, men nu har det spårat ur lite. Den svarta delen är flytten, inte att jag ska flytta, men själva den praktiska delen av den. Fasen vad tråkig den är! Värre än jag någonsin kunde tänka mig, kanske mest beroende på att jag får dra hela lasset själv. Den vita delen är någonting helt annat som inte har med flytten att göra alls och så länge den håller sig vit är jag så glad, så glad. Det är faktiskt väldigt trevligt med något som glimmar i tillvaron!

Min högsta önskan precis just nu (förutom fred på jorden förstås :)) är att allting bara ska vara klart. Jag är alldeles för medveten om att det är lika mycket kvar att göra där nere som jag har gjort här uppe och en hel del av det består av att köpa möbler och fixa inredningen. I vanliga fall kan sånt vara ganska kul, även om jag inte är speciellt bra på det, men nu känns det bara som ett nödvändigt ont. Nu när jag måste ha möbler så fort jag kommer ner har jag ingen aning om vad jag vill ha för några eller vilken stil jag vill ha på saker och ting. Dessutom vet jag inte hur jag ska lyckas få hem grejerna, så de är väl bara att hoppas på att de har hemkörning som inte kostar allt för mycket. Därefter är det en ny tv som ska införskaffas. Mycket jobb på få dagar med andra ord. Kan man anlita någon att fixa sånt här åt en lite sådär snabbt och lätt möjligtvis?

Hur som helst, det ordnar sig säkert. Jag funderar dessutom fortfarande på att försöka åka iväg till värmen snart, så jag får ha det att se fram emot när det känns tungt, blunda och låtsas att jag snorklar i ett korallrev eller svettas på en finkornig sandstrand. Lycka! :D

Jag inser nu när jag precis har läst igenom det jag har skrivit att jag verkligen måste försöka skriva något roligare och mer engagerat om något annat än min vardag snart. Jag ska ta tag i det så fort jag har kommit på plats och lite iordning i Skåneland. Jag lovar!

Inga kommentarer: