torsdag 12 mars 2009

Flyttstuff número once

Hämta lådor från vinden, öppna lådorna och titta vad som finns i dem, sortera i högar- släng/skänk/spara. Åka till återvinningsstationen med så mycket som får plats i bilen (jag har aldrig varit så här tacksam över att ha kombi), släng en del, ge annat till välgörenhetsorganisationer, hem igen. Hämta lådor från vinden, öppna lådorna och titta vad som finns i dem, sortera i högar… Jag antar att ni ser ett mönster? Så ser mitt liv ut just nu och det är inte sådär jätteuppiggande.

En man som jobbar på återvinningsstationen frågade idag om det inte är lika bra att jag flyttar in där eftersom jag ändå är där hela tiden och det är väl ett ganska bra mått på hur mycket jag har varit där det senaste. Det är tack och lov inte så mycket kvar nu så jag börjar se en ljusning i alla fall. Utöver ovan nämnda ritual blir det inte så mycket gjort. Jag äter ibland, har skrivit papper med styrelsen idag, fastnar framför tvn lite då och då och chattar halva nätterna. Det är så det ser ut för tillfället, men snart blir det säkert bättre. Det måste det bli. Snart, snart, snart…

Behöver förresten sol också, sol och värme, så om någon kan fixa det skulle jag vara evigt tacksam!

Tråkigt inlägg idag igen, sorry för det. Ska försöka skriva något mer engagerat snart, men nu blir det bara det här. Om du om läser det här inte hade gjort det hade du sparat en minut av ditt liv som du hade kunnat göra något vettigt med istället. Hur känns det egentligen att inse det nu när det är försent? :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet att dina vänner vill veta men vi säger inget ännu.

Trollpyret sa...

Vad diskret du är ;) Vågar jag skriva fler inlägg här nu? :S