fredag 6 mars 2009

En studie av verkligheten

Jag tog en paus i flyttpackandet för någon timme sedan och läste Aftonbladet en stund. Där fanns det en artikel om sexmissbruk där en tjej berättade om att hon hade varit sexberoende och vad det innebar. Hon berättade att det började med att hon blev medlem på en dejtingsajt och att den uppmärksamhet hon fick där gav henne en sådan kick att hon sökte sig till andra sidor där folk sökte tillfälliga förbindelser (för att uttrycka det på ett fint sätt, ni förstår säkert vad jag men). När jag läste det där funderade jag lite på det där hon skrev om att hon fick uppmärksamhet av väldigt många på dejtingsajten. Jag tycker personligen inte om sådana sidor, jag skulle aldrig lägga upp mig på en sådan sida för jag tycker i ärlighetens namn att det är patetiskt och har en stark känsla av att det är bottenskrapet som existerar där. De som inte kan fixa någon i verkligheten får sätta sin tilltro till nätet istället. Förr var det kontaktannonser i dagspressen, nu är det dejtingsidor istället.

Hur som helst tänkte jag i alla fall göra ett litet experiment och undersöka om man verkligen får så väldigt mycket uppmärksamhet. Finns det verkligen så många människor som sysslar med sånt? Sagt och gjort, jag blev medlem på en av de större sidorna som finns, men lade inte ut någon bild. Efter ungefär 45 minuter hade jag haft 74 besökare och fått 14 mail. Lite förvånad blev jag eftersom jag inte hade lagt ut mer info än ett standardformulär som man kunde fylla i, men okej, lyckosökare finns det ju överallt. Nästa steg var att lägga ut en bild på mig också. Jag tog den som jag har på Facebook för er som vet vilken det är. Nu har jag haft den uppe i ungefär 20 minuter. Resultatet? Det är svårt att ge en exakt siffra för det tickar på hela tiden, men just precis nu när jag tittade efter har jag 355 besökare och 108 mail. På 20 minuter!!! Det går utför med mänskligheten, det gör verkligen det… :(

För er som undrar så kommer jag plocka bort mig ganska omgående för nätdejting är som sagt inget för mig. Ska bara kika på en söting som dök upp först… ;)

Inga kommentarer: