tisdag 3 mars 2009

Flyttstuff número nueve

Uschinamej, det här går inte så bra just nu. Det står still, jag blir inte av med mina möbler och försäljningen av lägenheten är ett enda stort frågetecken. Jag hoppas det blir som det har varit med hela flyttgrejen i övrigt, att ketchupeffekten plötsligt slår till och allt händer på en gång. Hoppas, hoppas…

På lördag ska jag och lille herr Ros åka ner med det mesta av mina saker. Det blir ju onekligen lite spännande. Jag har aldrig kört en sån där liten lastbil innan, jag vet inte riktigt vart jag ska och bärhjälpen tänker sova på vägen ner. Som vanligt när jag ska göra något nytt och krångligt blir det förmodligen ett litet äventyr i slutändan. Hoppas det blir ett positivt äventyr i så fall.

Min blivande granne beter sig lite konstigt. Jag har pratat med den här killen i telefon en gång eftersom jag från början skulle flytta in i hans lägenhet (han flyttar bara till lägenheten jämte den han bodde i innan eftersom den är större) och han skickade några mms med bilder på sin lägenhet, men ingenting mer. Jag har ingen aning om vem han är mer än till namnet. Han däremot håller helt oombedd på och skickar sms till mig lite då och då och uppdaterar mig om saker och ting. På alla hjärtans- dag frågade han vilken av lägenheterna jag skulle flytta in i och önskade mig en trevlig alla hjärtans- dag. (Han är förresten den enda som gjorde det. Det är ganska illa...) Idag fick jag sms igen där han berättar att min namnskylt har kommit upp och han undrar när jag ska flytta ner. Han hälsade mig välkommen i förväg också. Weird…

Jaha, det blir inte mer än så här idag. Tråkigt skriven text utan någon knorr på slutet, förutom att jag just skrev det. Knorr alltså. Knorr. :)

Inga kommentarer: