lördag 28 februari 2009

Det kanske är ett i- landsproblem, men det är ändå ett problem

Jag var ute med hunden för någon timme sedan. På en trottoar möter jag en helt okänd kille i 35- års åldern. När vi går förbi varandra händer detta:
Han: "Hallå frugan!"
Jag: "Öh, va?"
Han: "Är det okej om jag kallar dig frugan?"
Jag: "???"
Han: "Ja, för du kommer ju ändå gifta dig med mig och bli min fru!"
Jag: "Jasså du, ska jag?"
Han: "Ja, om jag får bestämma. Är du singel?"
Därefter morrade Keiron på honom och jag gick därifrån utan att svara.

Varför händer sånt? Varför försöker killar ragga upp tjejer precis överallt? Mataffären är standard för min del annars, men jag kan inte påstå att jag uppskattar när killar kommer fram och börjar flörta med mig när jag en söndagseftermiddag står oduschad och osminkad och plockar paprika. Hur tänker folk egentligen?!? Är det bara jag som har problem med det här? Är det verkligen okej att hoppa på folk var som helst? Finns det ingen fredad zon någonstans?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara du som har problem med det. Tig och svälj. ;)

Trollpyret sa...

Fy Ros, fyyyyyyy!

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar