söndag 8 februari 2009

Flyttstuff número dos

Vad har hänt idag? Jo...

*Jag har provat resten av mina kläder och rensat ur dem som behövdes rensas ur. Jag har bland annat gått igenom alla klänningar jag har och insett att två av dem fortfarande har sina prislappar kvar och således aldrig är använda, men tanken är att jag säkert kommer att använda dem förr eller senare. Alla kläder som jag har bestämt ska skänkas bort ligger numera prydligt vikta och nedlagda i papperskassar. Det är pinsamt hur mycket kläder det är! Jag har nog packat ner ungefär en femtedel av mina kläder och de motsvarar troligtvis ungefär en tiondel av Vitrysslands BNP eller nåt. Uschinamej…

*Jag har rensat ut skor som är trasiga/för små/för stora/omoderna som f-n eller som jag inte använder av någon annan anledning. Jag lyckades hitta två par skor som jag inte ens visste om att jag ägde och som jag följdaktligen förmodligen aldrig har använt. Är det någon som vet hur man sopsorterar skor förresten? Och hur trasiga skor tar såna där organisationer som skänker kläder och skor vidare emot egentligen? Skor som behöver klackas om men annars är i jättebra skick, är det något de vill ha?

*Jag har gått igenom jackor och väskor och gjort mig av med dem också. Varför hittar man alltid en massa roliga saker i fickorna och facken på dem? Pengar, kvitton, anteckningar, tops, té, tunisiskt godis, salt, sand, färgkartor och annat skoj. Och massor av bajspåsar och mögligt hundgodis förstås…

*Jag har även lyckats bryta ihop framför mitt ex när han kom och lämnade hunden. Att veta att jag blir av med min fyrbenta älskling är det jobbigaste av allt när det gäller flytten och idag när vi började diskutera datum och detaljer om det brast det fullständigt. Fy fan :(

Återkommer imorgon...

Inga kommentarer: