lördag 7 februari 2009

Flyttstuff número uno

Följande flyttrelaterade aktiviteter har ägt rum idag:

*Jag har insett att jag kommer behöva skriva här om vad som händer med flytten med jämna mellanrum som någon slags terapi för att jag inte ska tappa fotfästet fullständigt.

*Jag har varit på släktmiddag hos mormor och låtit en stor del av släkten få reda på att jag ska flytta. Reaktionerna var av olika slag, men de flesta reagerade inte alls. Kul.

*Jag har pratat med killen som just nu bor i den lägenhet som jag troligtvis kommer flytta in i. Han var trevlig och hjälpsam och kommer att bli min granne eftersom han ska flytta in i lägenheten jämte istället. Han mmsade över ett gäng bilder på lägenheten också, så nu vet jag hur den ser ut. Den funkar. Jepp.

*Jag har ägnat flera timmar åt att prova en del av mina kläder (jag har verkligen fruktansvärt mycket kläder, men jag använder bara en bråkdel av dem) och bestämt vilka av dem som ska flytta med mig och vilka som ska flytta till Vitryssland. Jag insåg att jag har en del kläder som får mig att se ut som Moby Dick, en del som får mig att se ut som en vilsen sälunge, andra som har pinsamt dålig passform även om de ser bra ut när de hänger på galgen, en del som är så omoderna att jag rodnar när jag tänker på dem samt några som får mig att se oförtjänt bra ut. Alla ovanstående ska flytta till Vitryssland, även de sistnämnda. Om jag ska se bra ut vill jag nämligen helst att det är förtjänt. Hoppas någon rysk gatuflicka får dem eller nåt, har hon lite tur har de samma effekt på henne och då kanske det stackars flickebarnet får lite extra betalt eller nåt. Man kan ju hoppas. Hur som helst, alla kläder som i framtiden ska klä frusna ryssar ligger nu utspridda över golvet i mitt vardagsrum. Där ligger de bra tycker jag.

Ja, det är väl det jag har gjort idag. Återkommer imorgon med uppföljningen.

Inga kommentarer: