måndag 23 februari 2009

Flyttstuff número ocho

Dags för en uppdatering då:

* 11 personer har visat intresse för min lägenhet, fyra har varit här, en kommer hit på fredag, en på söndag och en till ska ringa idag eller imorgon och bestämma en tid. En tjej är ute efter lite möbler också så hon dyker upp i slutet av veckan.

* Alla papper och sånt är klara med nya lägenheten, jag åker troligtvis ner och hämtar nycklarna någon gång under nästa vecka. 7 mars kör jag ner sängen och så mycket prylar som möjligt, 10 mars jobbar jag sista dagen och 14 mars hoppas jag att det kommer ner folk och hjälper till med Ikea- inköp. Folk med bil med dragkrok är det det handlar om då och det är mutor som gäller för att få folk att fixa saker här. Sedan är nästa problem att fixa en tv och montera ihop och upp allting. Puh…

* Jag har fortfarande inte beställt och avbeställt saker och ting. El, bredband, försäkringar och sånt där har jag inte ens tittat åt än. Det är väl dags nu skulle jag tro.

* Bilen måste besiktigas innan jag flyttar och det finns saker på den som måste åtgärdas, annars kommer den inte gå igenom.

* Min mamma samlar på sig en del av mina gamla saker. Problemet är att hon bor 70 mil bort och att sakerna därför ska flytta in i min mormors källarförråd. Bland annat gäller det tre bokhyllor som ska skruvas isär och köras dit. Det finns nog inte en chans att jag kan bära dem själv, jag vet inte ens om de kommer plats i min bil, och jag kan inte be min gamla mormor om hjälp så även här har jag ett problem att lösa.

* Jag har ganska mycket möbler som jag måste bli av med så fort som möjligt, fast ändå inte för fort för då kan jag ju inte bo här sedan. Dessutom har jag två cyklar som ska bort och jag glömmer av att de existerar hela tiden. Oj, oj…

* Jag har fortfarande saker kvar att rensa ur på vinden som ska slängas. Det är mest stora saker, möbler och sånt som blir bökigt värre att frakta bort. Jag skulle tro att jag kan hitta en hel del saker i lägenheten som också behöver likvideras på något sätt.

Förmodligen finns det hundra saker till som måste göras och som håller på att hända som jag har glömt av nu. Om det är någon som är sugen på att göra en insats på någon front är det bara att tjoa till. Ingen? Nej, jag tänkte väl det…

Inga kommentarer: