torsdag 16 april 2009

Muller och skak, knak och brak?

Det ska tydligen ha varit ett jordskalv i norra Skåne vid lunchtid idag. Här kändes det minsann ingenting. Det är ju märkligt, sist det höll på att skaka sådär var ungefär ett dygn efter att jag kom hem från Malmö, alltså missade jag det. Nu är jag på plats i nordvästra Skåne, men då är det tydligen för långt härifrån för att jag ska känna något ändå. Typiskt, aldrig får man vara med om något roligt :(

Aftonbladet var ganska snabba med att få upp nyheten på sin hemsida och det tog inte många minuter innan folk började skriva kommentarer till artikeln och hälften av dem var påhopp mellan skåningar och resten av Sverige. ”Skåne? Gränsen för Skåne vid Höör, resten är Småland”, ”Södra Sverige? Sveriges nedre gräns går vid Södertälje, resten är Danmark”, ”Ingen fara, det är bara vi som försöker spränga oss loss från resten av Sverige”. Tyvärr uppskattar tydligen inte Aftonbladet den typen av kommentarer för de togs bort omgående. Jag tycker de är roliga och de som skriver dem verkar göra det med glimten i ögat så jag förstår inte varför de inte får stå kvar, de är ju faktiskt ganska underhållande. Fånigt.

Jag har förresten vissa problem med att sitta ner idag. Är det det här som kallas att bita i det sura äpplet?

Inga kommentarer: