torsdag 13 september 2007

Vad i hela friden ska jag med en blogg till?

När jag berättade för en av mina goda vänner att jag skulle skaffa en blogg var hans spontana och väldigt snabba reaktion ”varför då?”. En aningen oväntad reaktion från den här personen som är ett djupanalyserande gossebarn som utan problem garanterat skulle kunna skriva spaltmeter varje dag om allt och inget. Mitt spontana svar på hans spontana fråga blev i alla fall något i stil med ”för att jag har så mycket som rör sig i mitt huvud”. Och det är verkligen så (även om de flesta uppenbarligen ställer sig frågande till huruvida jag överhuvudtaget har en åsikt om någonting) att jag har en massa åsikter, vilket en del av er märker varje dag, flera gånger om dagen. Jag har en fantastisk förmåga att babbla på i det oändliga om allt som jag kan tycka någonting om och jag är övertygad om att en del personer i min bekantskapskrets skulle sjunga lovsånger och dansa glädjedanser i ren extas om jag bara skrev ner saker istället för att prata om dem. Därför är det är till stor del för er skull, mina nära vänner, som jag gör det här!

Inga kommentarer: