måndag 1 februari 2010

I väntans tider...

(Nej, jag är inte gravid!)

Milda makter vad jag längtar efter att saker ska börja hända på riktigt! Visserligen har det börjat dra igång så smått, en hundkurs har börjat och jag har jobbat några timmar om nästan varje dag sedan strax innan jul, men jag väntar på att det ska dra igång ordentligt.

Först börjar kurserna som jag ska gå för skoj skull och sedan kommer de riktiga utbildningarna. Om jag får plats på de tre danskurserna som jag har anmält mig till så börjar ett par av dem i februari och någon i början av mars. Under en vecka i mars ska jag gå de två första stegen i en utbildning i taktil massage, därefter ska jag lyckas få ihop 100 timmar praktik på något sätt och sedan göra teoretiskt och praktiskt prov för att bli färdig taktil massör. I slutet av april börjar min kostrådgivarutbildning (mycket att läsa hemma men med träffar varannan helg) som slutar i juli då jag kan titulera mig licensierad kostrådgivare. Samtidigt som jag läser den utbildningen kommer jag att läsa fysik på högskolan i Gävle, fast på distans då förstås. I början av september blir det troligtvis en kurs i hur man startar upp kurser med inriktning på kostrådgivning. Parallellt med alla utbildningar blir det några kurser och annat skoj med hunden också så att inte hans hjärna börjar mögla när min arbetar som mest. Dessutom får jag hoppas att jag kan jobba några timmar här och där så att min vardag går runt ekonomiskt under tiden som mitt liv går framåt.

Under våren ska jag flyga ner till Spanien och rekognosera lite. Framåt sensommaren åker jag ner igen och fixar boende och annat praktiskt för att sedan åka tillbaka till Sverige, ordna det sista här och sedan stoppa in hunden i bilen och åka ner till Spanien igen. Väl på plats där ska jag läsa några högskolekurser på distans under höstterminen medan jag boar in mig och vänjer mig vid livet i ett nytt land. När jag känner mig hemma där blir det dags att starta eget inom friskvård och hälsa.

Nu går jag och väntar på att tiden ska gå och håller tummarna för att jag ska lyckas få tag i en bra hundvakt som kan hjälpa till att avlasta mig lite de dagar jag behöver vara borta hemifrån länge. Om någon månad blir det full fart framåt och sedan är det bara att tuta och köra!

1 kommentar:

Emy sa...

Wow tjejen! Det låter ju skitbra...alltihop. Nästan - förutom det där med möglig hjärna ;)

Kramen!