måndag 13 oktober 2008

Karta och kompass önskas!

När man är sådär vilse i livet som jag är just nu, hur vet man vart man ska ta vägen då? Ingenting är stabilt och ingenting är helt bra. Det finns positiva saker och det finns negativa saker, men inget är sådär jättebra och tryggt och fint. Alldeles för många timmar om dygnet går åt till att fundera över en hel drös med frågor. Ska jag fortsätta jobba på samma ställe som nu eller ska jag försöka hitta ett nytt jobb? Ska jag fixa i ordning lägenheten jag har nu eller ska jag sälja den och flytta? Ska jag över huvudtaget bo kvar här i stan eller ska jag plocka fram en karta, blunda, peka och flytta till staden som fingret pekar på? Det kanske vore en bra idé, då skulle jag ju inte ha något annat val än att börja om i stort sett från noll.

Det går bara runt, runt i huvudet och vilket alternativ som verkar bäst ändrar sig från dag till dag. Finns det någon som har karta och kompass att låna ut så jag hittar hem?

Inga kommentarer: