måndag 13 oktober 2008

Efter regn kommer solsken

Förra inlägget blev visst lite deppigt, så jag återupplivar tillfälligt vanan med att skriva ner mina gamla förolämpningar och hissysselsättningar. Ska även slänga in ett par citat från min kära Nalle Puh för att verka vara en lite mindre deppig person:

Tips på saker att göra i en hiss:
* Säg stolt ”DING” vid varje våning.
* Då ni kommer fram till en våning, försök att bända upp dörrarna med fingrarna och spela oerhört överraskad då de öppnas automatiskt.
* Stå tyst i ett hörn, med ansiktet vänt mot väggen. Säg inget, gå inte av på någon våning.
* Blås salivbubblor.

Och så några förolämpningar:
* Du är ett bevis på att utvecklingen kan gå baklänges.
* Fattar du inte att världen redan är så full av människor som hatar dig att du inte behöver kämpa så hårt för att få en till?
* Du har ingenting att frukta från mina primitiva instinkter. Det är mina mera utvecklade som manar mig att döda dig.

Och avslutningsvis några intelligenta ord från världens smartaste lilla björn:
* När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på.
* Det är verkligen ingen vidare mening med att uppleva intressanta saker som översvämningar, om man inte får vara två om dem. Det är bra mycket trevligare att vara två.
* Puh såg på sina två tassar. Han visste att en av dem var den högra och han visste att när man hade beslutat sig för vilken som var den högra så var den andra den vänstra, men han kunde aldrig komma ihåg hur man skulle börja.

Han är så smart! :)

Inga kommentarer: