torsdag 24 april 2008

Trappa upp och trappa ner, lämna i trappan när ingen ser...

Vad är det med tidningsbuden här i huset? Sedan vi flyttade hit till nya lägenheten för en månad sedan har jag fått dagstidningen levererad i brevinkastet EN gång och det var första dagen. Därefter har jag varje dag hittat den på ett trappsteg en våning ner. Ingen tidning till morgonkaffet här inte, såvida jag inte klär på mig respektabla kläder eller alternativt springer ut halvnaken i trappan på morgonen. Nog för att vi bor på översta våningen, men det är å andra sidan bara tre våningar i huset och jobbar man som tidningsbud borde man väl vara van vid lite trappspring? Jag får väl ta och tuffa till mig och ringa och morra lite på någon stackars kundtjänstperson någon dag. Men inte idag. Jag gör det imorgon. Eller i övermorgon. Eller i helgen. Eller kanske nästa vecka. Eller aldrig och fortsätter att tyst irritera mig på det under tiden...

Inga kommentarer: